تعدادی از دستفروشان ایستگاه‌های پر رفت و آمد مترو را به صورت محل کار خود درآورده‌اند و در گوشه و کنار آن به فروش اجناس مختلف مشغول هستند.

دستفروش مترو

به گزارش همشهری آنلاین، ازدحام دستفروشان مترو گاهی چنان زیاد است که صدای مسافران را هم در آورده. از این‌رو مدیریت شهری برخورد قانونی با دستفروشان ‌ مترو را آغاز کرده و یگان حفاظت شهرداری تهران وارد عمل شده است.

‌طرح ساماندهی دستفروشان ادامه دارد

سرهنگ سیدهادی موسوی، مشاور شهردار و فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران: در روزهای نخست اجرای طرح ساماندهی دستفروشان مترو با مافیای دستفروشی در ایستگاه‌های پر مسافر ازجمله تئاترشهر نیز برخورد شد، چراکه در یکی از گزارش‌های ارسالی همکاران در ایستگاه تئاتر شهر مشخص شد باندی ۴ نفره با ایجاد رعب و وحشت سال‌ها ایستگاه را به پاتوق کاسبی خود تبدیل کرده‌اند که همکاران من با هماهنگی با دیگر مراجع ذیربط به فعالیت آنها در ایستگاه پایان دادند. طرح مقابله با دستفروشی و ساماندهی آنها به وسیله ایجاد بانک اطلاعاتی همچنان توسط یگان حفاظت مترو ادامه خواهد داشت و این طرح از ایستگاه‌های تقاطعی به دیگر ایستگاه‌های هدف گسترش پیدا می‌کند.

موقعیت اجرای طرح: خطوط و ایستگاه‌های پرمسافر مترو

این طرح در کدام ایستگاه‌ها اجرا می‌شود؟ ایستگاه‌های تقاطعی ازجمله ایستگاه‌های دروازه شمیران، دروازه دولت، شادمان، امام خمینی(ره)، امام حسین(ع)، تربیت مدرس، تئاتر شهر، میدان شهدا، شهید بهشتی

گلوگاه‌های جدی ورود، خروج و دپوی اجناس دستفروشان کجاست؟

ایستگاه متروی میدان آزادی

چه فرایندی سپری شد؟

تهیه و تکمیل فرم‌های مخصوص

ایجاد بانک اطلاعاتی

تنظیم صورتجلسه

گزارش به مراجع مربوطه ازجمله پلیس مترو برای حضور شاکیان

ایجاد بانک اطلاعاتی دستفروشان چه دستاوردی داشت؟

شناسایی اجناس تاریخ مصرف گذشته

شناسایی اضافه برداشت از کارت‌های بانکی مسافران

کشف اجناس تقلبی

بیشتر بخوانید: وضعیت دستفروشان از چین تا آمریکا | آیا دستفروشی در مترو شهرهای بزرگ دنیا آزاد است؟

کد خبر 891666
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha